Ifas er nå en del av Unisport, les mer om vårt nye varemerke på www.unisport.com >>



Alle produkter
StartFAQ

FAQ

OFTE STILTE SPØRSMÅL (FAQ)

BETALING

Kan jeg få betalingsutsettelse?

Delbetaling eller betalingsutsettelser avtales med Unisport Scandinavia i særskilte tilfeller. Det kan ikke garanteres at delbetaling eller betalingsutsettelser innvilges, og avhenger av sakens art.
Ved forsinket eller manglende betaling vil du motta en betalingspåminnelse med et purregebyr og eventuelle renter basert på overtredelse og hovedkrav. Husk! Dersom du har handlet med faktura og returnerer varer etter betalingsfristen, er det viktig at du betaler din faktura. Beløpet blir refundert igjen så fort vi mottar din retur.

Fakturabetaling

Faktura sendes i det varen forlater lager. Normal betalingsfrist er 14 eller 30 dager. Når du har lagt inn bestillingen vil du motta en ordrebekreftelse per e-post. Du står selv ansvarlig for å kontrollere ordrebekreftelse.

Må jeg betale faktura for varene jeg returnerer?

Dersom du har handlet med faktura og returnerer varer etter betalingsfristen, er det viktig at du betaler din faktura for å unngå renter og gebyrer. Beløpet blir refundert igjen så fort vi mottar din retur.

Jeg har mottatt betalingspåminnelse

Dersom du mottar betalingspåminnelse, men har betalt faktura, ber vi deg ta kontakt med oss. Noen ganger blir betalingspåminnelsen sendt samtidig eller rett før vi har mottatt din innbetaling. Vi minner om at det kan ta opp til 5 virkedager fra du overfører pengene til de er registrert hos oss. Dersom det er gått mer enn fem virkedager bør du ta kontakt med oss.

FRAKT OG LEVERANSE

Sporing og henting av pakke

Det er foreløpig ingen sporing av pakke sendt fra vårt lager tilgjengelig for våre kunder. Vi ber kunde forholde seg til estimert leveringstid oppgitt av oss. Dersom varen ikke dukker opp innenfor forespeilet tidspunkt ber vi deg ta kontakt med oss. Pakken leveres etter avtale med kunde.

Når blir min bestilling sendt?

Din ordre legges inn direkte etter bestilling. Pakken vil deretter plukkes og klargjøres på vårt lager. For lagerførte varer vil sendingen forlate lager innen to arbeidsdager. For varer utenfor vårt lager, må lenger leveringstid beregnes.

Mottok du en skadet pakke?

Vi beklager at du har mottatt en skadet pakke. Alle kunder er selv ansvarlig for å kontrollere pakkens tilstand ved levering. Vi anbefaler deg å ikke akseptere skadete pakker, men dersom du allerede har hentet den ut, håper varene du bestilte ankom komplette og uten skade.
Dersom skaden kun gjelder esken gjelder normal angrerett ved retur. Kunde står selv for kostnad av retur ved slike tilfeller. Skadet emballasje gir ikke grunnlag for reklamasjon dersom produktet er intakt. Alle returer må avtales med Unisport (Se Generelle betingelser).

Mottok du skadede produkter?

Du står selv ansvarlig for å sjekke varens tilstand ved levering, gjerne sammen med sjåfør. Dersom du har mottatt et skadet produkt eller mangel ved levering skal dette dokumenteres umiddelbart etter levering og Unisport skal informeres snarest. For at dine reklamasjonsbetingelser skal være gjeldende skal eventuelle skader rapporteres til Unisport innen 5 dager. Skadede produkter som meldes etter denne fristen behandles uten generelle reklamasjonsbetingelser. Behandlingstid vil variere avhengig av varetype, geografiske betingelser og andre forhold.

BESTILLING

Hvordan kan jeg endre eller kansellere min bestilling?

Så lenge vi ikke har begynt å pakke varene, kan du kansellere hele eller deler av din bestilling. Du kan endre adressen eller bytte varer etter at en bestilling er registrert men ikke etter at varen har forlatt lager. Dersom du vil endre adresse eller vare, må du kontakte Unisport. Dersom det er for sent å kansellere bestillingen må du returnere varene når de ankommer adressen. Fraktkostnader ved retur dekkes av kunde. Ved feil adresseopplysninger kan ekstra gebyr påløpe.

Å legge inn bestilling

For å legge inn bestilling har du tre alternativer:

Web - For bestilling gjennom vår nettbutikk må bruker opprettes. Følg instruksene deretter.
Telefon - Kontakt oss gjerne for bestilling over telefon. Våre åpningstider er hverdager 08-16. Ikke tilgjengelig ved alle helligdager.
E-post - Ved bestilling via e-post behandles bestillingen fortløpende. Legg ved følgende opplysninger for en effektiv

Mottaker av faktura (navn, adresse og/ eller epost, eventuell merking)

- Leveringsinformasjon
- Kontaktperson ved levering
- Artikkelnummer og antall

Prisendring på produkt

Vår første prioritet er alltid at du som kunde skal være fornøyd, og vi jobber derfor alltid mot å ha de beste pristilbudene. Dessverre er det ingen garanti for at prisen på et bestemt produkt alltid forblir den samme, da det er flere faktorer som påvirker prisen. Slike faktorer inkluderer blant annet produkttilgjengelighet og sesongbaserte tilbud. Som følge av dette kan vi kun tilby den prisen som er oppgitt på nettsiden på det tidspunktet du ønsker å kjøpe produktet. Vi oppfordrer våre kunder til å følge priser i vår nettbutikk da prisendringer kan forekomme uten forutgående varsel.

Bærekraftige produkter

Vi arbeider alltid for å gjøre våre produkter så miljøvennlige som mulig. En bærekraftig produksjon er en av våre fokusområder og vi arbeider for at alle våre produkter skal møte REACH. For å lese mer om våre bærekraftsmål, se www.unisport.com.

Fraktkostnad

Kostnad knyttet til frakt avhenger av varens størrelse, vekt og hvor varen sendes. Et godt utgangspunkt er å ta 20 % bestillingens totale sum. Frakt kalkuleres for hver forsendelse.

RETUR OG REFUNDERING

Hvordan returnerer jeg en vare?

Retur skal alltid skje etter avtale med Unisport, uavhengig av årsak. Kontakt Unisport så fort som mulig for å avklare prosedyre for retur.

Returrett

Se generelle betingelser. 

Hvordan blir jeg refundert ved retur?

Vi ber alle kunder betale faktura selv ved retur. Refundering vil skje ved kreditnota til betalt faktura.

Reklamasjon

Reklamasjon skjer i henhold til Generelle betingelser.

Garanti

Garanti skjer i henhold til Generelle betingelser. De fleste varer levert av Unisport har garanti gjeldende i 2 år fra levering, dersom ikke annet er oppgitt.

En artikkel jeg bestilte er nå billigere

Dersom en vare er billigere nå enn når du bestilte ber vi deg ta stilling til disse spørsmålene før du tar kontakt: Var varene levert over 14 dager siden? Er den rimeligere varen i en annen størrelse, farge eller utforming? Er prisen på det rimeligere produktet hentet fra den norske nettbutikken? Er produktet en del av en pågående kampanje? Er ett av disse alternativene gjeldende er rabatt ikke mulig. Unisport tar forbehold om prisendringer knyttet til sesong, kampanje, produksjon og andre forhold.

Kan jeg returnere flere bestillinger sammen?

Ja, dersom alle returer er meldt inn til Unisport innen fristen gjeldende for hver levering. Kontakt Unisport for retur.

Når mottar dere min retur?

En retur til Unisport kan ta opptil 5 uker avhengig av størrelsen på forsendelsen og hvor den sendes fra. Vi ber deg derfor om tålmodighet når du returnerer en bestilling til oss. Dersom det er gått mer enn fem uker siden du returnerte pakken og du har enda ikke mottatt refundering, ber vi deg ta kontakt med oss.

Jeg har mottatt en artikkel jeg ikke bestilte

Vi beklager dersom vi har sendt deg en vare du ikke har bestilt. Vi ber deg kontakte oss slik at vi kan ta varen i retur. Dersom du mottar en annen vare enn den du har bestilt, ordner vi retur og sender riktig vare så fort som mulig. Vi beklager så mye for ulempen.